Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Ezen az oldalon a Főzz Könnyen webáruház (fozzkonnyen.hu) vásárlási és felhasználói feltételeit találod. A jelen oldalon közölt adatok a fozzkonnyen.hu honlapon történő megrendelés esetén az EUVÁL Kft.-vel kötött elektronikus szerződés Általános Szerződési Feltételeinek minősülnek, melyet megrendeléseddel elfogadsz. Kérjük, minden esetben tanulmányozd át, mielőtt megrendelésedet leadod, és csak akkor rendelj tőlünk, ha a jelen oldalon leírtakat a közöttünk lévő szerződéses kapcsolat feltételeiként elfogadod.

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az EUVÁL Kft.-vel kötött minden olyan, távol lévők között köttetett szerződéses kapcsoaltra vonatkoznak, melynek során az eladó az EUVÁL Kft., a vevő az interneten az eladótól konyhaeszközt megrendelő magánszemély, gazdasági társaság vagy bármely szervezet.

A felek a jelen Általános Szerződési Feltételekben írtakat magukra nézve kötelezőnek tekintik.

A jelen ÁSZF pdf formában elektronikusan letölthető erre a linkre kattintva.

Általános megjegyzés a vásárló, felhasználó felé

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kívánsz lenni webáruházunknak, figyelmesen olvasd el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vedd igénybe
szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetértesz, és kötelező érvényűnek tekinted magadra nézve.

Az ÁSZF iktatása, általános rendelkezései

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, a korábbi változatok a későbbiekben nem kereshetők vissza, A dokumentum magatartási kódexre nem utal.

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a fozzkonnyen.hu honlapon megadott elérhetőségeinken rendelkezésedre állunk!

A szerződés nyelve magyar.

A megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül és fizetési kötelezettséget von maga után. Kivételt képez, ha a a vásárló 14 napon belül a vásárlástól eláll.

A jelen ÁSZF a 2018. szeptember 17. után leadott megrendelésekre érvényes visszavonásig.

A szerződés lényeges tulajdonságai

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatók meg:

  1. Üzemeltetői adatok ismertetése
  2. Megvásárolható termékek
  3. Rendelési információk
  4. Szállítási információk
  5. Az elállási jog ismertetése
  6. Jótállási, garanciális információk
  7. Panaszkezelés
  8. Adatkezelési információk
  9. Záró rendelkezések

Az üzemeltetői adatok ismertetése

AZ üzemeltető hivatalos adatai a következők

  • Cégnév: EUVÁL Kft.
  • Székhely: 1016 Budapest, Naphegy tér 6. b.
  • Adószám: 24322524-2-41
  • Cégjegyzék szám: 01-09-172053
  • Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Fővárosi Bíróság mint cégbíróság
  • Szerződés nyelve: Magyar
  • Elektronikus elérhetőség: pap.zsuzsa@fozzkonnyen.hu
  • Telefonos elérhetőség: +36 30 900 1823

Megvásárolható termékek

A megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A fozzkonnyen.hu webáruházban konyhai eszközöket, konyhai kisgépeket, és étkezési eszközöket  forgalmazunk. Ezek olyan, tömegtermeléssel gyártott eszközök, amelyek otthoni használatra készültek, és céljuk a sütés-főzés folyamatának megkönnyítése, valamint at étkezés színvonalának emelése..

A forgalmazás a későbbiekben még elektronikus formában készített (e-book, pdf formátum) szakácskönyvekkel is kiegészül.

A megjelenített termékek kizárólag on-line, házhoz szállítással rendelhetőek meg, illetve a fizetési és szállítási feltételeknél jelzettek szerint, előre egyeztetett időpontban címünkön személyesen átvehetők. (a szakácskönyveket a vásárló elektronikus levél mellékleteként, pdf formátumban kapja meg.

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás és az utánvétel díját. Kivételt képeznek a törékenyként szállított termékek, amelyeknél a törékeny szállítási felárat – mivel az a rendszerbe nem építhető be – a termék ára tartalmazza.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!.

A kínált termékek kategória besorolása

A kínált termékek az alábbi fő kategóriákba sorolhatók be:

  • Akciós termékek
  • Ételek, italok előkészítése
  • Konyhai kisgépek
  • Konyhai prémium kisgépek
  • Különleges termékek
  • Sütés-főzés
  • Szakácskönyvek
  • Tálalás, étkezés
  • Tárolás
  • Termékek – egyéb besorolásban
  • Zöld termékek

Rendelési információk

A megrendelés jogi kérdései

A megrendelés kizárólag írásban történhet és írásban foglalt szerződésnek minősül. A szolgáltató kivételes esetekben (technikai akadályok) telefonon történő rendelést is elfogad. A telefonon történt rendelés az írásban tett rendeléssel azonos jogokkal és kötelezettségekkel jár.

A szolgáltató a rendeléseket nem iktatja,de levelező rendszerében határozatlan ideig (de legalább egy évig) megőrzi, valamint az adatokat vevőnyilvántartásában is rögzíti.

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges. Amennyiben azonban szeretné legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.

A szerződéskötés nyelve: magyar

Az áruház üzemeltetője a továbbiakban: szolgáltató, üzemeltető

A vevő megnevezése a továbbiakban: igénybe vevő, vevő, fogyasztó

A szerződéskötés feltételei

A szerződés alakisága: a megkötendő szerződés írásban kötött szerződésnek minősül és fizetési kötelezettséget von maga után. Az igénybe vevő a szerződéstől 14 napon belül elállhat. Ezen joga érvényesítésének részletes ismertetése a fejezet egy későbbi részében (Az elállási jog ismertetése) történik.

A szerződéskötés nyelve: magyar.

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 16 óráig.

A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására. Amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.

A szolgáltató az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton  haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja. Amennyiben ez – technikai akadályok kivételével – nem történik meg, az igénybe vevő a szerződéstől elállhat.

A szolgáltató Ügyfélszolgálata telefonon vagy e-mailben értesíti az igénybe vevőt a szállítás várható időpontjáról. Általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 10 munkanapon belül.

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén a nem teljesített termékekre vonatkozó összeg a megrendelő részére levonásra, vagy előre utalás és bankkártyás fizetés esetén visszautalásra kerül.

Fontos információ:

Az általunk forgalmazott étkészletekre – mivel súlyuk 7 – 10 kg – amennyiben több készletre van szükség, készletenként külön rendelést kell feladni. Ezt az információt a terméklapokon is feltüntetjük.

A rendelés lépései

  1. A megvásárolni kívánt terméket helyezd a kosárba a “kosárba” feliratú gombbal.
  2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot.Ha nem szerete további terméket vásárolni, ellenőrizd a megvásárolni kívánt termék darabszámát és árát. Az „X” jelű törlés gombra kattintva törölheti az adott terméket a kosárból. A mennyiséget beírhatja illetve változtathatja számmal, vagy a fel- és le nyilakkal is. A mennyiség megadását követően kiválasztja a „kosár frissítése” gombot, hogy az aktuális fizetendő összeget és mennyiséget is láthassa. A kosár alatti részen kiválasztja a számára legszimpatikusabb szállítási módot. A szállítási módhoz tartozó extra költséget külön is jelezzük, illetve a “Rendelés összesen” sorban az igénybe vevő a teljes szállítási díjjal növelt összeget láthatja. Semmilyen rejtett vagy nem rejtett költség ezen felül nem terheli.Fontos! A szállítási módok közül a postai kiszállítás alapbeállításként be van jelölve. Amennyiben az igénybe vevő szállítási mód megadása nélkül kattint a “Folytatás a pénztárhoz” gombra, ezzel a szállítási móddal és költséggel fogjuk részáze eljuttatni az árut. Amennyiben az igénybe vevő a kosárban lévő termékeket meg szeretné vásárolni, és kiválasztottad a szállítási módot, a “Folytatás a pénztárhoz” gombra kattintva befejezheti a vásárlást..
  3. Szállítási, számlázási és fizetési adatok megadása. Az igénybe vevő a szerződésben megadja, hogy milyen címre szeretné a kiszállítást és a számlát. Ha a szállítási cím eltér a számlázási címtől, akkor x-el bejelöli a “Szállítás a számlázási címre?” jelölőnégyzetet, és megadja a szállítási címét. Ha már regisztrált, be tud lépni és korábban megadott adataival, könnyebben és gyorsabban leadhatja a megrendelését. A megrendelés elküldéséhez nem szükséges regisztráció! A számlázási adatok alatt az igénybe vevő kiválasztja a számára legmegfelelőbb fizetési módot.
  4. Megrendelés – ha minden adat rendben van –  a “Rendelés” gombra kattintva küldhető el.megrendelésed, előtte azonban még egyszer ellenőrizhetők a megadott adatok, illetve megjegyzés is küldhető (pl. a készülék, vagy termék színét vagy a szállítással összefüggő körülményeket illetően).
  5. Az igénybe vevő a megrendelés elküldését követően e-mailben visszaigazolást kap. A visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja a rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége. Ezért fontos az email cím ellenőrzése, rendszeresen olvasott cím megadása ésannak biztosítása, hogy ne legyen tele a postafiók. Bizonyos esetekben a visszaigazoló emailt a levelező rendszer spamnek tekintheti, ezért – ha nem érkezik meg a visszaigazolás a rendelés után 24 órán belül – ellenárizni kell a spam mappát. Javasoljuk a pap.zsuzsa@fozzkonnyen.hu email cím hozzáadását a címjegyzékhez, ezzel pontosabbá tehető a kézbesítés.
  6. A beérkezett megrendelést telefonon minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat! Ezért fontos, hogy csak olyan megrendelést tudunk elfogadni, ahol a megrendelő a megadott telefonszámon munkaidőben elérhető.
  7. A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges, azonban egy következő rendelés esetén a regisztráció meggyorsítja a rendelés folyamatát, mivel a regisztrációban szereplő adatokat a rendszer a rendelésbe automatikusan beírja.A regisztrációra csak egyszer van szükség.

Szállítási információk

A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja

A megrendelt termék fizetési módozatai:

  • Utánvét
  • Előre utalás
  • Bankkártyával történő előre fizetés
  • Készpénzes fizetés személyes átvételkor

Utánvét esetén a megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak/postásnak kell kifizetni.

Előre utalás esetén az összeg a kiszállítás előtt, banki átutalással is teljesíthető.

A rendelés összegének előre fizetése bankkártyával is történhet, A bankkártyás fizetés részletes tájékoztatója a fejlécben levő Fizetés, szállítás menüpontban részletesen megtalálható.

A megrendelés összegének kifizetésére személyes átvétel esetén lehetőség van cégünk telephelyén is, 1016 Budapest, Naphegy tér 6/b. alatt. Ebben az esetben szállítási és utánvét díjat nem számítunk fel. Az átvétel időpontja telefonos egyeztetéssel történik, mert a telephelyen nincs állandó személyes ügyfélszolgálat

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz..

Amennyiben a  szállítást telefonos egyeztetés alapján cégünk végzi és a fizetés átvételkor készpénzben történik, utánvét díjat nem számítunk fel. Ezt a megrendelésben nem, csak a számlában tudjuk feltüntetni.

A számlát és – esetenként – a garancia levelet a csomag tartalmazza.

Házhoz szállítás

Webáruházunk megrendeléseit a Magyar Posta Zrt. (posta) kézbesíti. Budapestre történő szállítást előzetes telefonos egyeztetés alapján cégünk is végezhet. Ez esetben utánvét díjat nem számítunk fel.

Házhoz szállítás esetén a csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben az időszakban nem tartózkodsz otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetőséged) munkahelyi címet megadni. A posta kétszeri kézbesítést kísérel meg.

Az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

Házhoz szállítás díjszabása

A házhoz szállítási díj jelenleg egységesen 1640 Ft megrendelésenként, amely a postai díjak változásával változhat.

Az utánvét kezelésének díja egységesen 450 Ft megrendelésenként.

Ez alól kivételt képez a törékeny termékek szállítási díja, Ezekre a Posta törékeny szállítási díjat számol fel, amelyet a jelenlegi technikai rendszerben csak a termékek árában tudunk érvényesíteni. Ez a költség elsősorban az étkészleteknél jelentkezik. Mivel ezek súlya általában 7 – 10 kg, ezért ezek szállítását csak külön-külön tudjuk megoldani. Ez esetben minden csomagra felszámítjuk a szállítási (és utánvétes rendeléseknél az utánvételi díjat is) költséget.

Előre utalás esetén bankszámla számunk: CIB Bank 10700419-24455301-51100005, Euvál Kft.

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

Kizárólag abban az esetben rendeld meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudod fizetni annak díját, vagy a díjat előre utalással vagy készpénzes fizetéssel rendezed! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedj megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelelt sérülés esetén kérd jegyzőkönyv felvételét és ne vedd át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Elállási jog

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 2001. évi CVIII. törvény  20. ¸paragrafus (1 –  3) pont szerinti  szabályozás értelmében a fogyasztót indoklás nélküli elállási jog illeti meg. Ezt a jogát a szolgáltatás nyújtására irányulószerződés esetében a szerződés megkötésének, illetve a termék átvételének napjától gyakorolhatja, azaz a megrendelt termék vételétől 14 napon belül indoklás nélkül elállhat vagy visszaküldheti a megrendelt terméket.

A fogyasztó az elállási jogát

  • a számlához mellékelt vagy letöltött nyilatkozat minta felhasználásával vagy
  • az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat (e-mail, telefonbejelentés) útján

gyakorolhatja.

Az Elállási/felmondási nyilatkozat minta innen tölthető le.

A nyilatkozat nyomtatott példányát a a termék számlájához mellékeljük.

Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó három hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog. Ilyen esetek az alábbiak:

  • Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiai mozgások, ingadozásoktól függ.
  • Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.

A szolgáltató a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a termék vételárát.

A szerződéstől való elállás joga a szolgáltatót a visszaigazolástól függetlenül is megilleti,ha

  • időközben a termék – átmenetileg vagy véglegesen kifogyott vagy
  • a feltüntetett ár felviteli hiba, vagy az ellátó cég időközbeni áremelése  következtében

megváltozott.

Az elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben elállási jogoddal kívánsz élni, azt kérlek a jelezd a pap.zsuzsa@fozzkonnyen.hu email címen, vagy a +3630 900 1823 telefonszámon, vagy az EUVÁL Kft., 1016 Budapest, Naphegy tér 6. b. címre küldött levélben. Elállási jogodról a címünkre visszaküldött, termékhez csatolt nyilatkozatban is tájékoztathatsz bennünket.

Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként add fel jelzésed, így tudod igazolni a postára adás dátumát.

A megrendelt terméket postai úton juttasd vissza cégünk címére: EUVÁL Kft., 1016 Budapest, Naphegy tér 6. b. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni!

Kiemelten ügyelj a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítése a Vásárlót terheli!

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)

A termék visszaérkezését követő harminc napon belül az általad megadott bankszámlaszámra vagy postai címre visszatérítjük a termék vételárát.

Jótállás, garanciális kérdések

Termékekre gyártótól függően 12, illetve 24 hónap garanciát vállalunk.

Termék meghibásodása esetén a készülékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphatsz bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén.

A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. A meghibásodott készüléket közvetlenül webáruházunk szervizpontjára is visszaküldheted a EUVÁL Kft., 1016 Budapest, Naphegy tér 6. b. címre. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó, 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet tartalmát a logtárban, kereső segítségével tudod megtekinteni.

A fogyasztói panaszok rendezésének módja

Online Vitarendezési Platform

A fogyasztói (vásárlói) panaszok rendezését legegyszerűbb módon a szolgáltató vállalkozás és az igénybe vevő (vásárló) egymás között rendezhetik. Amennyiben a vásárló panaszát a szolgáltató elutasítja, a vállalkozó a fogyasztót tájékoztatja arról, hogy mely

  • hatóság vagy
  • békéltető testület

eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmaznia kell az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás igénybe veszi-e az békéltető testületi eljárást.

További lehetőség:

Az Európai Bizottság januárban elindította az Online Vitarendezési Platformot, amelynek köszönhetően egyszerűbb, olcsóbb és hatékonyabb lehet a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésének folyamata.

a problémája támadt olyan áruval vagy szolgáltatással, amelyet online vásárolt, ezen a platformon keresztül panaszt tehet. Panaszát független vitarendezési testület vizsgálja ki.

A rendszer működésének lépései:

  • Panasztétel
  • Vitarendezési testület kiválasztása
  • Vitarendezés

A honlapon egyéb hasznos információk is szerepelnek, mint

  • a fogyasztók jogai
  • a Magyarországon működő Európai Fogyasztói Központ elérhetősége (link)
  • letölthető dokumentumok.

Itt érhető el az Online Vitarendezési Platform magyar nyelven.

Adatkezelési információk

Az Adatkezelési tájékoztató külön ismertetőben itt érhető el.

Záró rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.

A Főzz Könnyen webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésed rögzítésével elfogadod az EUVÁL Kft. jelen Általános Szerződési Feltételeit, továbbá az Adatkezelési tájékoztatót.

A szövegben szereplő jogszabályok

  • A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
  • Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
  • Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó 151/2003 (IX. 22.) Kormány rendelet
  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet ás melléklete

A törvények szövege kereső segítségével a jogtárban megtekinthető.

  • Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete

Magyar nyelven itt tekinthető meg.